سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در پى جنازه‏اى مى‏رفت ، شنید مردى مى‏خندد فرمود : ] گویا مرگ را در دنیا بر جز ما نوشته‏اند ، و گویا حق را در آن بر عهده جز ما هشته‏اند ، و گویى آنچه از مردگان مى‏بینیم مسافرانند که به زودى نزد ما باز مى‏آیند ، و آنان را در گورهاشان جاى مى‏دهیم و میراثشان را مى‏خوریم ، پندارى ما از پس آنان جاودان به سر مى‏بریم . سپس پند هر پند و پند دهنده را فراموش مى‏کنیم و نشانه قهر بلا و آفت مى‏شویم . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :20
کل بازدید :69979
تعداد کل یاداشته ها : 97
103/2/17
1:2 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سیاوش[276]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
سیب سرخ ###@جزین@### سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Iranian Universities
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی گل باغ آشنایی هم نفس اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! ►▌ استان قدس ▌ ◄ نغمه ی عاشقی ****شهرستان بجنورد**** بی سر و سامان @@@نصرت@@@ معیار عدل .: شهر عشق :. بوی سیب فرق بین عشق و دوست داشتن Har Chi Delet Mikhad روستای چشام یادداشتهای فانوس رازهای موفقیت زندگی تنها هنر صدای سکوت عشق جزتو Manna محمد قدرتی اس ام اس جدید/ پـَـــ نَ پـَـ/ پیامک جدید مهاجر جیغ بنفش در ساعت 25 مردود گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت ندای حق منتظران شهادت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان رویابین ایرانی یعنی عشق کلبه ی عشق  از همه جا از همه رنگ پارسال دوست امسال آشنا تجربه های مربی کوچک دلنوشته های یه عاشق! دلنوشته های شخصی مهندسی پیوند ارتباط داده ها DCL آموزش تست زدن کنکور پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حفاظ فهادانــ mahoor دیدبان اینترنتی شهدا شرمنده ایم درجست وجوی حقیقت یه دختر تنها دهاتی قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی من وتو طلبه ایرانی خورشید خاموش حاج آقا مسئلةٌ sindrela آبی تر از آبی رویای زیبا ... محبت تا زمانی که زنده ام عشق تو مرا بس آروم آروم هر چی بخوای دوست کشتی کج باران خوش بگذره عاشق تنها.... تنهایی من خسته دلان مسأله شرعی موسیقی اصیل ایرانی پسرودخترسوسول فروش خوکچه هندی

دعوا، زد و خورد و درگیری عمدتا موضوعاتی هستند که همه ما در خلال رفت آمد های روزمره مان ممکن است در سطح جامعه با آنها برخورد داشته باشیم اما ماهیت این نوع از برخورد فیزیکی زمانی متفاوت می شود که این اتفاق در یک جلسه‌ای رسمی مثل صحن علنی مجلس اتفاق بیفتد!

به گزارش ایسنا،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مهمانان صحن علنی مجلس (از جمله نمایندگان مجلس تونس) در هفته گذشته شاهد درگیری فیزیکی بین یک نماینده دولت و یک نماینده مجلس بودند؛ اقدامی که اگرچه بی سابقه نبود اما تاسف بسیاری از حاضرین را به خاطر هتک حرمت جایگاه قوای کشور برانگیخت.

سه شنبه ششم دی ماه بهروز مرادی رییس سازمان هدفمندی یارانه ها از طرف دولت برای ارائه گزارشی در خصوص استفساریه ماده 12 قانون یارانه‌ها در صحن حاضر شد و پس از ارائه گزارش در صندلی خود مستقر شد که در همین حال حسینی نماینده فریمان به وی مراجعه کرده و آمار ارایه شده از سوی وی را دروغ خواند و این در حالی است که پیش از این مقام معظم رهبری همه فعالان سیاسی را نصیحت کرده بودند که آمار رسمی را زیر سوال نبرده و در آن تشکیک نکنند.

به هر روی مرادی نیز با دفاع از آماری که ارائه کرده بود به او گفت که آمار مدنظر وی آمارکوچه و بازاراست، حسینی هم که این حرف وی را توهین به خود تلقی کرده بود برآشفت و سیلی محکمی را حواله مرادی کرد که خراشی را روی گردن مرادی ایجاد نمود و البته این بار مرادی عکس العمل متقابل نشان داد.

در پی این درگیری، علی لاریجانی رییس مجلس دستور اخراج مرادی از صحن علنی را صادر کرد که این امر با واکنش کلامی شدیدی همراه شد.

اگرچه گفته شد که با وساطت برخی نمایندگان مرادی و حسینی با یکدیگر آشتی کردند اما جراحت این درگیری آن هم در صحن علنی مجلس قطعا تا مدتها باقی خواهد ماند.

البته این نخستین درگیری ایجاد شده در مجلس نیست، در ابتدای سال جاری هنگام بررسی جزییات بودجه 1390  نماینده اردبیل با سیلی به استقبال گرجستانی عضو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری رفت که در نهایت با وساطت نمایندگان دیگر، گرجستانی را از محل درگیری دور کردند.

در تاریخ بهمن 88 هم در جلسه بررسی مشکلات مردم خاوه (یکی از روستاهای ورامین)، نماینده مردم ورامین در مجلس پس از درگیری لفظی با بخشدار به صورت وی سیلی زد تا سیلی‌خوردگان دولت رقم قابل توجهی را به خود اختصاص دهند.

یکی دیگر از سیلی های نواخته شده در مجلس هم متعلق به زارعی بود که به دنبال تلاش عباسی نماینده دولت برای متقاعد کردن نمایندگان در پس گرفتن استیضاح وزیر کشور به گوش وی سیلی زد، اگرچه بعدها زارعی هم از نماینده دولت حلالیت طلبید، البته برخی اوقات خود نمایندگان هم با هم درگیری‌هایی داشته‌اند، به عنوان مثال در ماههای پس از انتخابات ریاست جمهوری مجلس هم پس از قرائت گزارش محمد حسن ابوترابی فرد رئیس کمیته بررسی کننده حوادث تهران، برخی نمایندگان از جمله جانی عباسپور نماینده قزوین و طاهرخانی نماینده تاکستان با یکدیگر درگیر شدند.

رفتار عجیب یک نماینده مجلس با یک خبرنگار در مجلس نیز از موارد ویژه مجلس هشتم است.

هنگامی که یک خبرنگار از یکی از نمایندگان درباره حادثه کهریزک سوال کرد، وی با عصبانیت خطاب به وی گفت: تو غلط کرده‌ای که ...

مورد دیگری هم حکایت از این دارد که زمانی فتاح وزیر وقت نیرو به همراه تعدادی از مدیرانش از جمله نامجو مدیرعامل وقت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که بعدها وزارت نیرو را به عهده گرفت به مجلس رفته بودند تا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند اما ناگهان یکی از نمایندگان، به سمت نامجو آمده و به بهانه اینکه نامجو وقت ملاقات به وی نداده است، محکم به صورت وی سیلی زده است، البته گفته شده که همان شب لاریجانی رییس مجلس و همچنین تعداد دیگری از نمایندگان از جمله نماینده مذکور با تماس‌های حضوری و تلفنی از نامجو دلجویی کردند. البته جدا ازاین سیلی‌های سیاسی ، رفتارهای معدودی از نمایندگان مجلس در برهه‌هایی بسیار خبرساز شده است. مانند اتفاقی که در جلسه رای اعتماد سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان روی داد.

هنگامی که آقای رییس‌جمهور در حال بیان دیدگاه‌های خود بود، عده‌ای از نمایندگان با هیاهو و دو دو کردن‌های متوالی در سخنرانی رییس‌جمهور اخلال ایجاد کردند.

زشتی این موضوع چنان بود که واکنش تند رهبر معظم انقلاب را در پی داشت و معظم‌له به صراحت نمایندگان مجلس را سرزنش نمودند، البته در ابتدای سال جاری هم هنگامی که فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی درحال بیان آمار افراد یارانه‌بگیر بود، حمیدرضا کاتوزیان در قالب تذکری، آمار فرزین را دروغ دانست و گفت: عده‌ای می‌خواهند مجلس را دست بیندازند! و البته فرزین در جواب خطاب به کاتوزیان که او را دروغگو خوانده بود گفت: به جای تهمت زدن، به آمار مرکز آمار مراجعه کنید و همان زمان عادل آذر پشت تریبون رفت و به آمار فرزین صحه گذاشت.

با پیشینه یاد شده از برخی درگیری ها در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد آنچه بیش از همه می تواند شان و جایگاه مجلس به عنوان قوه قانونگذاری نظام اسلامی را حفظ کند، رفتار ساکنان صندلی های سبز بهارستان با محوریت قرار دادن آموزه های اسلامی است؛ چنانچه از گذشته هم گفته شده که «حرمت امامزاده با متولی آن است.»

کد خبر: 9010-06964